فرنی با نشاسته یکی از خوشمزه ترین و در عین حال آسان ترین دسر های ما ایرانی ها می باشد که می توان آن را در ماه رمضان و یا میان وعده ها تهیه کنید همچنین فرنی برای بچه ها بسیار مفید است زیرا اصلا آلرژی ایجاد نمی کند و به همین دلیل یک غذای کمکی برای نوزاد ها نیز محسوب می شود. علاوه بر آن فرنی ارزش غذایی بسیاری دارد زیرا به دلیل دارا بودن شیر و نشاسته انرژی بالایی را جذب بدن می کند. با ما همراه باشید با آموزش طرز تهیه فرنی ساده خانگی خوشمزه و مجلسی با نشاسته.

مواد لازم برای تهیه فرنی با نشاسته

نشاسته گل ۱ پیمانه
شکر ۱٫۵ پیمانه
گلاب ۲ ق غذا خوری
شیر ۴ پیمانه
وانیل ۱ ق چای خوری

 

طرز تهیه فرنی

طرز تهیه فرنی ساده خانگی با نشاسته

مرحله اول (مخلوط کردن نشاسته)

ابتدا نشاسته را با چند قاشق شیر مخلوط کنید و سپس شیر را کم کم اضافه کنید و هم بزنید سپس روی حرارت بگذارید و مدام هم بزنید تا بوی خامی نشاسته از بین برود و کاملا پخته و غلظ شود (این مرحله حدودا ۲۰ دقیقه شاید طول بکشد).

مرحله آخر

شکر وانیل و گلاب را به فرنی اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم تا به غلظت ماست برسد سپس از روی حرارت برداشته و صاف می کنیم تا فرنی یکدستی داشته باشیم. پس از سرد شدن در ظرف سرو کشیده و میل کنید.

 

نکات و فوت و فن های فرنی با نشاسته

  • می توان فرنی رو به سه قسمت تقسیم کنیم. به یک قسمت زعفرون دمکرده اضافه می کنیم به یک قسمت دیگه پودر کاکائویی که با ۱ ق غ آب حل کردیم اضافه می کنیم تا فرنی چند رنگ تهیه کنیم.
  • برای عطر بیشتر چند تا دونه هل می توان داخل فرنی بریزیم.
  • در آخر پخت ۵۰ کره نیز می توان افزود.
  • فرنی اگر بیش از حد غلیظ شود یا بدون پوشش مدت زیادی در محیط بماند رویه آن ترک می خورد.